Friday, 20 October 2017

Träning strategisk planlösning


För tränare Vad gör en organisation Träningsplan Strategisk Jeannette Gerzon Organisation och Medarbetarutveckling MIT Human Resources November 2011 För att säkerställa att organisationen serveras på både kort och längre sikt är ett strategiskt tillvägagångssätt för träning viktigt. Träningen självklart varierar i leveransmetoder från e-learning-segment som tagits på nätet, för att leva i klassrumsutbildning, till off-site-program, lärande på jobbet, kohortbaserade webbinars och andra format. Leveransalternativen för leverans samt många andra variabler, vad gör det menar för en organisationensquos strategi för utbildning och lärande att vara strategiskt Grundläggande innebär en strategi en plan att komma från en utgångspunkt till ett visst mål eller uppsättning mål. En strategisk träningsplan skulle innebära att dessa avsedda resultat formuleras och en kombination av flera relaterade aspekter. Dessa inkluderar men är inte begränsade till följande aspekter: Tydligt artikulerade resultat Dessa kan kallas önskade resultat, mål, resultat eller slutstater. För att en plan ska vara strategisk måste avsedda resultat formuleras, beslutas och stödjas. Destinationen ger fokus och med tydlighet om fokus kan en strategi för att nå den utvecklas. Vägledande principer Innan eller kort tid efter processen för att artikulera de önskade resultaten kan det vara till hjälp att avgränsa de ledande principerna som stödjer organisationens inneboende värden. Till exempel, ldquoProviding snabb och effektiv feedback till personal är viktigt för vår organisationrsquos framgång, rdquo kan vara en princip som kan hjälpa till att styra utvecklingen av ett träningsprogram för chefer. På så sätt kan ledarskapsutvecklingsprogram referera till en modell för feedback som används under de olika ledningssessionerna. Articulating de ledande principerna stödjer organisationsvärden och ger vägledning för processen för att nå målen. Påverkan på organisationens mission och verksamhet En träningsplan är strategisk om den fundamentalt understryker och påverkar organisationens verksamhet och uppdrag. Denna bottenlinje kan vara ökad intäkt eller det kan vara andra aspekter som påverkar den grundläggande fokusen för den organisationen. Önskat resultat måste formuleras och gynna organisationens framtida tillstånd. Genom att till exempel säkerställa träning är standardiserad för projektledare, kan projektets tidsramar och deadlines vara mer exakta och uppnåeliga. Senior ledare och ledarskapsdeltagande Både ledande medlemmar och chefer bör vara medvetna, stödjande och engagerade i programplaneringen och erbjudandet. Utan deras engagemang kan personalen dra slutsatsen att träningen inte spelar någon roll för dessa ledande ledare. Med ledande personal och ledningsinsats och närvaro vet personalen att de kan ta sig tid att delta i träningarna och stödjas på jobbet. För att överbrygga klassrummet eller online-inlärningsprogrammen till faktiska behov på jobbet kan rollen för frontlinjeledaren inte underskattas. Om John i avdelning B tar en tvådagars träning på att möta färdigheter, men återvänder till sitt hemkontor och aldrig underlättar ett möte, är träningspersonalanvändningen begränsad. Att överbrygga sambandet mellan det formella och det informella beror på frontlinjemanagen som behöver vara särskilt inblandad. Detta engagemang kan innefatta val av utbildning, innehåll, support på arbetsplatsen, mätning och andra aspekter. Nuvarande tillståndsbedömning De flesta utbildningsprogrammen bör innehålla en behovsbedömning för att bestämma specifika utbildningsbehov. Behovsbedömningar involverar många av de faktorer som nämns ovan och ger strategisk inblick i bokstavligen den ldquowhatrdquo som behövs. Men ibland kan en grupp eller ett område känna till sina behov. Om till exempel om programvara just har uppdaterats kan det vara uppenbart att personalen behöver träning för att kunna använda den. Denna ldquojust-in-timerdquo-utbildning adresserar ett omedelbart behov och är mer taktiskt fokuserat. Ibland levereras just-in-time träning tillsammans med långsiktig planering. Det är just-in-time träning och bedömning behöver inte motsätta varandra. Båda kan vara precis vad som behövs. Ofta undersöks en gapbedömning och förtydligas. En ldquogap-bedömning identifierar klyftan mellan nuvarande tillstånd och futurersquos mål, och sedan kan träning ges för att möta dessa behov. Mäthållbarhet Hur ska träningsresultaten mätas och upprätthållas Även om det är två olika frågor går de hand i hand eftersom det är svårt att säkerställa hållbarhet utan mätning. Olika typer av mätningar och olika avkastningar på resursinvesteringarna för att ta dessa mätningar behöver också noggrant övervägas. Denna resursinvestering inkluderar personal och andra resurser för att utveckla, organisera och genomföra utvalda åtgärder. Det finns många utbildningar tillgängliga på ldquoreturn on investmentrdquo (ROI) och olika beräkningar och processer från vilka avkastningen kan bestämmas. Att utforska dessa val av mätningar och fatta beslut om bästa resursanvändning bidrar till att nå de önskade målen. Med andra ord: om kostnaden för mätning överstiger mätningen, är sådana åtgärder inte strategiska. Samtidigt, utan tydliga åtgärder, kan det vara svårt att upprätthålla träningen och veta om det ger de önskade resultaten. Så det är viktigt att utforska mätalternativen och göra val som fungerar bra för organisationen. Slutanvändarens inmatning Även om det ibland förbises, bidrar slutanvändarens inmatning både i bedömnings - och senare faser till strategisk planering. Detta kan ske genom fokusgrupper, intervjuer, undersökningar eller en kombination av dessa alternativ. Träffar träningsplanen och möter perspektivet hos de mycket människor som kommer att använda det. Om så är fallet är strategiska mål mycket mer sannolikt att nås. Prestationsåtgärder Hur mäts prestationen i organisationen och hur hänför sig det till träningsplanen Om Lee tar en utbildning om att uträtta ett nytt program för sin avdelning, mäts han på hans framgång med det om Lee tar denna träning, men I sin prestationsbedömning är betygsatt på helt andra åtgärder, utbildningen är inte direkt relaterad till hans granskning. För att en organisationrsquos utbildningsplan ska vara strategisk är kopplingen till prestationsbedömningar och åtgärder för att träna kritisk. Om den är kopplad, förbättrar organisationen sin strategiska inriktning, eftersom träningen sedan tillämpas bokstavligen på vad som förväntas hända på jobbet. Det innebär att det är mycket mer troligt att målen kommer att nås. Tidsram Utveckla tidsramen som en del av målet kommer att stödja att nå målen framgångsrikt för organisationen. Tidsramarna varierar. Vissa grupper planerar nu i snabbare tidsramar med tanke på hastigheten och takten i todayrsquos teknik och arbetsplats. Medan vissa tänker när det gäller 1-3 månader sträcker sig andra i 1-3 eller 3-5 år. Att välja utbildningens aktuella tid är också nyckeln till att svara på frågan huruvida lärandet kan tillämpas fullt ut på jobbet. För att lyckas krävs infrastruktur (t. ex. hanteringsstöd) för att säkerställa användbarhet och hållbarhet inom tidsramen enligt plan. Utveckling och planering Vem ska leda dessa insatser vidare och med vilket lag och sponsring Att utse spelarna, inklusive en projektledare, är nyckeln till att nå utbildningsmål. Avgränsa de åtgärder som ska vidtas, schemat och rollerna (vad, när, vem) möjliggör en framgångsrik implementering. En utgångspunkt, tydliga mål och en plan för att nå dessa mål tyder på en strategisk inriktning. För att lyckas är dock implementeringsplanering, tvingande kommunikation och inspirerad undervisning väsentlig. Också nyckeln är delaktighetsnivån för dem som deltar. Strategi kan skapa strukturen för utmärkt undervisning och träning. Det är dock kombinationen av strategi med inspirerad instruktion och dedikerat deltagande som sannolikt verkligen uppfyller resultaten. MIT Learning CenterStrategic Training Om du följer ett strategiskt träningssätt i ditt företag, kan den positiva effekten på produktivitet och moral vara anmärkningsvärd. Vad tränar som i ditt företag Sparar du pengar genom ineffektiv träning Till exempel skickar du anställda på extern träning när stora besparingar och bättre resultat kan uppnås genom att vara värd för en skräddarsydd intern händelse Är vissa anställda långa perioder utan att ta emot Eventuella inlärningsmöjligheter, vilket resulterar i eventuell stagnation Är träningen du organiserar tydligt kopplad till affärsmålen? En proaktiv, snarare än reaktiv inställning till träning på arbetsplatsen, anpassad till affärsplanen, är alltid effektivare. Här är tre steg du kan ta: Steg 1: Identifiera lärandebehov Håll strukturerade intervjuer med nyckelaktörer i ditt företag, för att söka efter träningsbehov. Använd en trappansats titta på företaget, laget och individen. Korsa dina funderingar och granska tillgängliga mätvärden, såsom nivåer, avkastningar och kundkommentarer från anställda. Här är några av de situationer som skapar behov av träning: Anställning av ny personal för att fylla lediga jobb av personer som lämnar eller flyttar inom verksamheten Anställning av ny personal på grund av ökad efterfrågan Utbildning av befintlig personal för att förbättra den nuvarande standarden av prestanda Utbildning av befintlig personal som överförs eller främjas Träning på nya arbetssystem eller processer Utbildning på ny utrustning Regulatorisk utbildning som hälsa och säkerhet Träning som följer av ett förändringsinitiativ Steg 2: Tilldela resurser Det är vanligt att vara över ambitiös. Det är bättre att fokusera på prioriteringar, begå och slutföra en liten mängd träning, snarare än att lägga på resurser och avsluta årets saknade mål. Faktorer som ska beaktas: Hur stor är utbildningsbudgeten Hur mycket personal kan vi tilldela till träning Vilken personal kan släppas för träning När är det bästa tidsskedet för att slutföra träningen Hur lång tid ska träningen ta? Vad är den mest lämpliga metoden Ska träning utleveras på individuell eller gruppbasis Ska träning hållas internt eller på en extern plats? Har vi möjligheter att träna internt. Behöver vi träna in-house tränare? Steg 3 Utforma en träningsplan En träningsplan är Normalt en tabellöversikt av följande information: Träning Behövs Inlärningsnamn Lärarens namn DatesDuration Training Method Venue (intern eller extern) Utbildning ProviderTrainer Kostnad Avslutad (YN) När en strategisk träningsplan har godkänts kan den utgöra grunden för träning verksamheten för året, som ska granskas med jämna mellanrum. Varje sak på planen bör stressas testad. Ibland skickas anställda på träning för att lösa ett problem - när lösningen ligger någon annanstans. Du kanske också gillar. Investera i framtiden. National Institute of General Medical Sciences Strategisk plan för biomedicinsk och beteendeforskning 2011 Investering i framtiden: National Institute of General Medical Sciences Strategisk plan för biomedicinsk och beteendeforskning Utbildning 2011 återspeglar NIGMS långvariga engagemang för forskarutbildning och utveckling av ett högt kompetent, mångsidig biomedicinsk och beteendeforskningsarbetskraft. Dokumentet kommer att bidra till att institutets utbildningsverksamhet bidrar mest effektivt till att bygga upp den vetenskapliga arbetskraften som nationen behöver för att förbättra hälsan och den globala konkurrenskraften. Investera i framtiden i PDF NIGMS-visionen för biomedicinsk och beteendeforskningsträning Tema I: Forskarutbildning är ett ansvar Delat av NIH, akademiska institutioner, fakultet och praktikanter Tema II: Forskarutbildning fokuserar på studentutveckling, inte bara urval av talangtema III : Bredd och flexibilitet gör det möjligt för forskarutbildning att hålla sig i takt med möjligheterna och kraven på modern vetenskap och ge stiftelsen en rad olika vetenskapliga karriärvägar Tema IV: Mångfald är en oumbärlig del av utbildningsexpertisen, och den måste vara avancerad över hela Forskning EnterpriseComplete riktlinjer för att utforma din träningsplan Självstyrda elever kan använda dessa riktlinjer för att utveckla sin egen träningsplan. Huruvida deras utbildningsmål innebär att man lär sig vissa ämnen och färdigheter kan eleverna starta sin inlärning genom att starta sin planering. OBS: Skräck inte av längden på denna ram. Om du tittat på en lista över alla steg som behövs för att handla mat, kanske du bor hemma. Du kan slutföra dessa riktlinjer utan att vara expert. Allt du behöver är att göra ett åtagande och ta ett par timmar av din tidsperiod under vilken du kommer att lära dig. Även avsnitt i detta ämne innehåller även biblioteksbloggar relaterade till utformning av utbildnings - och utvecklingsplaner Utöver artiklarna om detta aktuell sida, se även följande bloggar som har inlägg relaterade till att utforma utbildnings - och utvecklingsplaner. Skanna ner bloggarna för att se olika inlägg. Se även avsnittet quotRecent Blog Postsquot i sidofältet i bloggen eller klicka på quotnextquot nära botten av ett inlägg i bloggen. Bloggen länkar också till många gratis relaterade resurser. Vägbeskrivning till Använda quotComplete riktlinjer. citationstecken Om du utformar en träningsplan för att förbättra inledande förståelse och kompetens inom ledning, ledarskap eller tillsyn följer du anvisningarna i lämpliga ämnen Management Development. Ledarskapsutveckling eller tillsynsutveckling. OBS! I detta dokument används termen quotsupervisorquot för att referera till den position som den studerande direkt rapporterar till, till exempel, en verkställande rapport till styrelsen. Utforma din träningsplan genom att fortsätta genom varje av följande numrerade steg i det här dokumentet. Du kommer att vägledas för att skriva din träningsplan med hjälp av ramverket för att utforma din träningsplan. Förberedelser för att utforma din träningsplan Oroa dig inte om din plan är perfekt eller inte - Planen är en guide, inte en lögn. Oroa dig inte för att du helt förstår nyckelvillkor i träning eller om din plan är quotperfectquot eller inte. Nyckeln är att komma igång. Börja enkelt, men börja. Gör det bästa du kan för nu. Det finns ingen perfekt plan. Du gör planen enligt din egen natur och dina behov. Det är också inte viktigt att hålla sig till planen för planens skull. Planen kommer sannolikt att förändras när du går vidare. Det är bra, så länge du märker att det har ändrats och varför. Kom ihåg att utbildning och utveckling är en process Så ofta när vi utformar en plan blir planen slutet i stället för medlen. Planen är en allmän guide - den verkliga skatten som uppnås genom att genomföra din plan är det lärande du uppnår. Lärande är en pågående process. Titta på lärande som en process och du njuter av den långa tiden under resan snarare än den korta tiden på resan. Få lite känsla av dessa grundläggande villkor Du behöver inte vara expert på följande villkor - bara få en allmän bemärkelse om dem. Kan någon av följande ämnen vara till nytta för dig vid denna tidpunkt när du utformar din träningsplan Att bestämma dina övergripande mål i träning Det här avsnittet hjälper dig att identifiera vad du vill kunna göra som ett resultat av att du genomför din träningsplan, till exempel kvalificera dig för ett visst jobb, övervinna ett prestationsproblem, träffa ett mål i din karriärutvecklingsplan, etc. Eleverna är ofta bättre att arbeta mot i de flesta två till fyra mål i taget. Valfritt: Du kanske vill ompröva några av följande uppgifter: Mål - Val av utbildnings - och utvecklingsmål Finns det några tidslinjer som du bör överväga i din plan Måste du uppnå vissa bestämda områden av kunskap eller färdigheter av en viss tid Om så är fallet kan detta påverka ditt val av lärandemål och lärande för att uppnå målen. (Anteckna dina tidslinjer i ramverket för att utforma din träningsplan.) Trävar du på träning och utveckling för att klara av prestationsgapet En prestationsgap indikeras vanligtvis av prestationsbedömningsprocessen. Prestationsbedömningsdokumentet bör redan innehålla en noggrann beskrivning av de kunskaper och färdigheter som du måste lära dig för att förbättra prestanda. För att förstå resultatbrister, se Anställd prestationshantering Eller, är din plan att ta itu med ett tillväxtgap Om så är fallet, var noga med att identifiera vilka kunskaper och färdigheter som behövs för att nå dina mål i din karriär. Överväg att referera till arbetsbeskrivningar, kompetensförteckningar eller till och med nätverkande med andra redan i de positioner som du vill nå inom en snar framtid. Följande länkar kan hjälpa dig. Jobbbeskrivningar Kompetenser Nätverk Karriärplanering Jobbsökning Eller, är din plan att ta itu med en möjlighetsklyfta Om så är fallet, var noga med att identifiera vilka kunskaper och färdigheter som behövs för att utföra det jobb eller den roll som snart kan vara tillgänglig för dig. Återigen, överväga arbetsbeskrivningar, kompetensförteckningar eller till och med intervjua någon redan i jobbet eller rollen som snart kan vara tillgänglig för dig. Följande länkar kan hjälpa dig. Jobbbeskrivningar Kompetenser Nätverk Karriärplanering Jobbsökning Få feedback från andra Be om råd från vänner, kamrater, dina handledare och andra. De kan vara en riktig skatt för realtidens feedback om dig. Exempelvis kan du (tillsammans med din handledare) arbeta tillsammans för att göra en SWOT (en akronym) - analys, inklusive att identifiera dina särdrag, w eaknesses, o pportunities och eventuella höjningar för att nå de önskade målen. Ska du göra självbedömning Till exempel kan du (och din handledare vara tillämplig) arbeta tillsammans för att göra en SWOT (en akronym) analys, inklusive att identifiera dina s trängder, w eaknesses, o möjligheter och eventuella skador att nå de önskade målen. Det finns också ett stort antal självbedömningar tillgängliga vid självbedömningar (många självbedömningar) finns en lista över kompetenser, arbetsbeskrivningar eller arbetsanalys som är tillgängliga för att hjälpa dig att identifiera dina utbildnings - och utvecklingsmål. En kompetenslista är en lista över förmågor som behövs för att utföra en viss roll. Listan kan vara till stor nytta när du identifierar dina lärandemål i din tränings - och utvecklingsplan. Se information i avsnitten Jobbanalys Jobbbeskrivning Kompetenser Börja med att tänka på hur mycket pengar du behöver för att finansiera din plan. Du kanske behöver pengar, t. ex. att betala utbildare, skaffa faciliteter och material för träningsmetoder, betala löner för anställda under deltagande i träningsevenemang mm Börja med att registrera dina förväntade utgifter i avsnittet "Utarbeta din träningsplan" i avsnittet "Utarbeta din träningsplan". Identifiera dina träningsmål. Vid det här laget bör du ha en stark känsla av vad dina träningsmål är, efter att ha övervägt var och en av ovanstående steg. Det är viktigt att målen utformas och formuleras för att vara quotSMARTERquot (en akronym), det är s specifikt, lättillgängligt, ett acceptabelt för dig, r ealistiskt att uppnå, är bunden med en tidsfrist, och du ökar dina förmågor och räknar till dig. (För mer vägledning, se Mål och mål bör vara SMARTARE.) Skriv ner dina träningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. Fastställande av dina lärandemål och aktiviteter Syftet med denna del av din planering är att utforma lärandemål som i slutändan gör att du når dina övergripande utbildnings - och utvecklingsmål. Du kommer också att identifiera de inlärningsaktiviteter (eller metoder) du behöver göra för att uppnå dina lärandemål och övergripande utbildningsmål. Du kanske vill ompröva informationen i avsnitten: Utforma utbildning (identifiera lärandemål, metoder att använda osv.) Metoder - Kom ihåg Vissa grundläggande principer om vuxeninlärningsmetoder - några grundläggande misstag att undvika när man väljer metoder Metoder - Bygga mer lärande i utbildnings - och utvecklingsplanen Olika idéer för sätt att lära känna Identifiera några preliminära inlärningsmål för varje nytt kunskapsområde som du behöver lära dig. Noggrant överväga alla dina träningsmål. Vad som specifikt måste uppnås (det vill säga vilka mål som ska uppnås) för att du ska nå dessa mål Vilka av dessa mål kräver att du lär dig nya kunskaper eller färdigheter? Dessa mål kommer sannolikt att bli lärandemål i din träningsplan. På samma sätt som utbildningsmålen bör lärandemålen utformas och formuleras som quotSMARTERquot. (Se grundläggande riktlinjer och exempel för att skriva lärandemål.) I vilken ordning ska lärandemålen uppnås Vanligtvis bygger lärandet på lärande. Det kan vara användbart att lära sig vissa områden av kunskap och färdigheter innan de lär sig nya områden. Noggrant överväga - När du har uppnått alla dina lärandemål har du verkligen uppnått alla dina övergripande utbildningsmål Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. Vilka är de bästa inlärningsaktiviteterna (metoder) för att du ska uppnå dina inlärningsmål? Metoderna matchar din specifika inlärningsstil, t. ex. läsa, göra eller lyssna Gör metoderna sträckta dina stilar, är metoderna lättillgängliga för dig? Använd metoderna i praktiken av lärande möjligheter i verkligheten, t. ex. använda utbildningsmöjligheter på arbetsplatsen, verkliga problem som uppstår på jobbet, användning av projekt och program på jobbet. Observera att inlärningsaktiviteter alltid stämmer överens med lärandemålen på en och en. Du kan dra nytta av följande länkar, några typiska sätt att lära dig. Några nya sätt att lära sig på arbetsplatsen och inlärningsstilförteckningen.) Innehåller dina inlärningsaktiviteter dina pågående reflektioner om ditt lärande Du (och din handledare, om tillämpligt) kommer att dra nytta av att regelbundet ta tid att stå tillbaka och fråga om vad som händer i din träning, vad lär du dig och hur, om något ska ändras, etc. Färdigheter i reflektion är avgörande för löpande lärande i ditt liv och arbete. Överväg att använda en privat inlärningsdagbok. Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsaktiviteter i ramverket för att utforma din träningsplan. Vilka observerbara resultat eller bevis på lärande kommer du att producera från dina inlärningsaktiviteter som kan ses över för att verifiera lärandet? För idéer om vilka resultat som ska utformas i din plan, se exempel på resultat av lärare som medel för att verifiera lärande. Nu är du redo att skriva ner ditt bevis på att du lär dig i ramverket för att utforma din träningsplan. Vem ska verifiera att alla dina inlärningsmål har uppnåtts. Ideellt utvärderas ditt lärande av någon som har stark kompetens inom de kunskaper och färdigheter som krävs för att uppnå dina träningsmål. Nu är du redo att skriva ner din utvärderare i ramverket för att utforma din träningsplan. Nu när du vet vilka aktiviteter som ska genomföras, tänk igen om eventuella kostnader som behövs, t. ex. för material, anläggningar etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. Hur hanterar du pågående tid och stresshanteringsfrågor när du genomför din plan Professionell utveckling inkluderar i själva verket behovet av självutveckling. Därför kan du överväga information i avsnitten Stresshantering Tidshantering Arbetslivsbalans Självförtroende Emosionell intelligens Behåll en positiv hållning Utveckla material du kanske behöver Målet med denna fas i din planering är att skaffa eller utveckla resurser du behöver genomföra de aktiviteter du valt i den föregående fasen av planen. Du kanske vill granska informationen i avsnittet Utveckla utbildningsmaterial (utveckla faciliteter, dokument, grafik etc.) Tänk på om du behöver skaffa eller starta: Anmäl dig till kurser, köp böcker, schemalägga tid med experter, få en mentor, schemaläggning tid med din handledare osv. Nu när du har tänkt dig närmare på inlärningsmetoder och tillhörande material, tänk på om eventuella kostnader som behövs, t. ex. för material, anläggningar etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. Skulle någon av dina planerade inlärningsmetoder bli förtrogna. Skulle du ha någon annan använda metoderna och dela deras intryck om metoderna med dig. Har du kortfattat granskat metoderna, t. ex. dokumentation, omkostnader osv. Upplevde du några svårigheter att förstå metoderna Planering Genomförande av din träningsplan Målet med denna fas i din planering är att se till att det inte finns några överraskningar under genomförandefasen av din träning. Du kanske vill granska informationen i följande avsnitt Genomförande - Att genomföra eller uppleva träningen Under din träning, hur är du säker på att du förstår den nya informationen och materialet Utföra regelbundet ett kort test, t. ex. alla en gång i taget, försök återkalla huvudpunkterna i vad du just har lärt dig, testa dig själv, etc. Om du är förvirrad, berätta för din tränare nu. Kommer ditt lärande att vara engagerande och roligt Är du säker på att du får den nödvändiga pågående feedbacken, coaching, mentorskap etc. under din tränings - och utvecklingsverksamhet Beakta informationen i avsnitten Delning Feedback Coaching Mentoring Motiverande Anställda Rådgivning Hållande moral Var kommer du att få nödvändig administrativ stöd och material gt Under genomförandet, om några ändringar ska göras i din plan, hur kommer de att spåras Hur kommer planen att omformas Hur kommer det att kommuniceras och till rätt personer Planering Kvalitetskontroll och utvärdering av din träningsplan och erfarenheter Målet med din planering är att säkerställa att din plan verkligen uppfyller dina träningsmål på ett realistiskt och effektivt sätt. Du kanske vill granska informationen i avsnittet: Utvärdera träningsprocess och resultat Whos ansvarig för genomförande och spårning av din övergripande plan Hur vet du om planen är på spår eller behöver ändras Överväg att ha en lokal träningsexpert granska planen. Experten kan särskilt granska om - dina utbildningsmål kommer att ge de resultat du önskar (och din organisation, om tillämpligt), - lärandemål är specifika och anpassade till dina övergripande utbildningsmål, - de bästa metoderna väljs ut för att nå dina inlärningsmål, och - din metod för utvärdering är giltig och praktisk. Du kanske vill uppdatera avsnittet quotBudgetquot i ramverket för att utforma din träningsplan. Tillvägagångssätt för utvärdering ingår i alla faser av din plan Exempelvis är dina metoder förtrogna innan de tillämpas? Förstår du metoderna när de tillämpas. Ger regelbundet feedback om hur bra du förstår materialen. Hur kommer du (och din handledare om det är tillämpligt) vet om planens genomförande uppnår de utbildningsmål som anges i planen. Om det finns några planer för uppföljningsbedömning, inklusive att bedöma dina resultat flera månader efter att du har slutfört din plan. Uppföljning efter slutförandet av din plan Detta är ofta den del av planen som blir försummad. I vårt samhälle var det ofta så fokuserat på att identifiera nästa problem att lösa, att få av oss har förmågan att erkänna framgångsrika prestationer och sedan fira. Utformningen och planen har förmodligen varit en mycket upplysande upplevelse för dig - en upplevelse som gav ett perspektiv på att lära dig, kan du ansöka på många andra arenor i ditt liv. Grattis Följande utvärderingsmetoder utförs Har du (och din handledare, om det är tillämpligt) gjort en framgångsrik erfarenhet att utveckla och genomföra en utbildnings - och utvecklingsplan? Uppfylls detta resultat. Överväg informationen i avsnittet Belöningssystem för kategorin Utbildning och utveckling: För att runda ut din kunskap om ämnet Bibliotek, kanske du vill granska några relaterade ämnen, som finns tillgängliga från länken nedan. Var och en av de relaterade ämnena innehåller gratis, online-resurser. Skanna även de rekommenderade böckerna nedan. De har valts ut för deras relevans och mycket praktiska karaktär. Rekommenderade böcker Basics och Allmän Information Field Guide till ledarskap och övervakning i affärer av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa anställda för ditt företag. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland anställda i småföretag. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Field Guide till ledarskap och övervakning med ideell personal av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa medarbetarna för din ideella verksamhet. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland ideella personal. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också. Orientering och utbildning av anställda Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också.

No comments:

Post a Comment