Göra en positiv skillnad för människors liv Goda företag ser till att de följer lagen och inte skadar de samhällen de tjänar. Ansvariga företag går längre än det. Att inte ha en negativ inverkan räcker inte för det 21: a århundradet: kunder och samhällen kräver med rätta mer. Detta gäller särskilt för ett energibolag. Läs mer om hur vi gör det här. Vår strategi SSEs strategi är att effektivisera och investera i ett balanserat utbud av ekonomiskt reglerade och marknadsbaserade företag inom energiproduktion, lagring, överföring, distribution, leverans och relaterade tjänster på energimarknaderna i Storbritannien och Irland. En överblick Utforska SSE2010 till 2015 regeringens politik: utsläpp av växthusgaser Det här är en kopia av ett dokument som angav en politik för koalitionsregeringen för konservativ och liberaldemokrater 2010-2015. Den tidigare webbadressen till den här sidan var gov. uk government policy reduction-the-uk-s-växthusgasutsläpp-vid-80-vid-2050. Nuvarande policyer finns på GOV. UK: s policylista. 2008 års klimatförändringslag fastställde världens första rättsligt bindande klimatförändringsmål. Vi strävar efter att minska utsläppen av växthusgaser i Förenade kungariket med minst 80 (från 1990 års grundlinje) år 2050. Vi försöker uppnå denna minskning genom åtgärder i hemlandet och utomlands. Att flytta till en mer energieffektiv, koldioxidsnål ekonomi hjälper oss att möta detta mål. Det kommer också att hjälpa Storbritannien att bli mindre beroende av importerade fossila bränslen och mindre utsatta för högre energipriser i framtiden. Fastställande av nationell politik och strategi För att säkerställa att Storbritanniens regeringspolitik bidrar effektivt till våra mål för minskning av växthusgaser, var: Att fastställa koldioxidbudgetar för att begränsa den mängd växthusgaser som Storbritannien får emittera över en viss tid med hjälp av statistik över växthusgasutsläpp och Ytterligare bevis, analys och forskning för att informera energi - och klimatförändringspolitiken genom EU: s utsläppshandelssystem (EU ETS) för att leverera en betydande del av Förenade kungarikets koldioxidutsläpp mellan 2013 och 2020 med hjälp av en uppsättning värden för kol för att säkerställa projekt och policybedömningar redogör för sina effekter på klimatförändringen med hjälp av 2050-kalkylatorn för att låta beslutsfattare och allmänheten utforska de olika alternativen för att möta 2050-utsläppsminskningsmålen. Minska efterfrågan på energi och hjälpa människor och företag att använda energi mer effektivt. Vi kan uppnå betydande minskningar i Storbritanniens växthusgasutsläpp om företag, offentlig sektor och hushållen minskar efterfrågan på energi. Var: minskad efterfrågan på energi med smarta mätare och andra energieffektiva åtgärder för industrin, företagen och den offentliga sektorn som minskar utsläppen genom att förbättra energieffektiviteten hos fastigheter genom Green Deal, vilket ger incitament för offentliga och privata organisationer att ta upp mer energi - effektiv teknik och praxis genom CRC Energieffektivitetsprogrammet som minskar växthusgaser och andra utsläpp från transporter som minskar utsläppen av växthusgaser från jordbruket Investeringar i teknik med låga koldioxidutsläpp Lågkolsteknologi kommer att göra ett viktigt bidrag till våra mål för minskning av växthusgaser. Var: Att vidta åtgärder för att öka användningen av teknik med låga koldioxidutsläpp och skapa en industri för koldioxidinfångning och - lagring som minskar utsläppen från energisektorn och uppmuntra investeringar i teknik med låga koldioxidutsläpp genom att reformera den brittiska elmarknaden och ge över 200 miljoner av finansiering för innovation I koldioxidteknik från 2011 till 2015 Offentlig rapportering av koldioxidutsläpp från företag och offentlig sektor Offentlig rapportering av koldioxidutsläpp bidrar till att uppmuntra organisationer att bli mer energieffektiva och låter oss bedöma de framsteg som görs. Var: Med internationell åtgärd Bakgrund I december 2011 publicerade vi kolplanen. som beskriver våra förslag för att uppnå de utsläppsminskningar som åtagits i de första fyra koldioxidbudgetarna. Detta kommer att hjälpa Storbritannien att nå sitt 2050 mål. Räkningar och lagstiftning Klimatförändringslagen 2008 anger Storbritanniens juridiskt bindande mål. Det syftar till att: förbättra koldioxidhanteringen och hjälpa övergången till en kolväteekonomi i Storbritannien, visa att Storbritannien har åtagit sig att ta sin del av ansvaret för att minska de globala utsläppen av växthusgaser genom att utveckla förhandlingar om en internationell klimatöverenskommelse efter 2012 som arbetade med Klimatutskottet (CCC) är en expert, oberoende, lagstadgad offentlig myndighet som skapades av klimatförändringslagen 2008 för att bedöma hur Storbritannien bäst kan uppnå sina utsläppsminskningsmål för 2020 och 2050. Det bedömer också Storbritanniens framsteg om att uppfylla de lagstadgade koldioxidbudgetarna. Bilaga 1: Att minska utsläppen av växthusgaser från jordbruket Detta var en stödjande detalj i huvuddokumentet. Jordbruket orsakar 9 av utsläppen av växthusgaser från Förenade kungariket. Denna består av: kväveoxid (cirka 55), som produceras genom användning av syntetiska och organiska gödningsmedel metan (cirka 36), som skapas genom matsmältningsprocessen hos djur och produktion och användning av gödsel - och slamkolväte dioxid (cirka 9) från energi som används för bränsle och uppvärmning Hur England minskar utsläppen från jordbruket I England antar jordbrukssektorn kostnadseffektiva metoder för att göra jordbruksföretag mer energieffektiva och hjälpa Storbritannien att uppnå 80 minskningar av växthusgasutsläppen år 2050 . Dessa metoder gör också jordbruksföretag konkurrenskraftigare och hållbara. Till exempel kan förbättring av ett jordbruksnäringssystem genom att närmare matcha näringsämnena till grödans behov minska utsläppen, öka effektiviteten och spara pengar. Granskning av vårt arbete Vi kommer att fortsätta att arbeta med en rad intressenter för att utforska resultaten av granskningen, dela vidare bevis och förbättra vår befintliga strategi. Utdelade förvaltningar Den skotska regeringen har utvecklat webbplatsen Farming for a Better Climate, som erbjuder praktiska åtgärder som jordbrukarna kan använda för att minska växthusgaser. Den walisiska regeringen inrättade gruppen för markanvändning av klimatförändringar för att överväga hur jordbruket och landsbygdens markanvändning kan minska klimatförändringen och hjälpa människor att anpassa sig till det. Nordirland Miljödepartementet (DOE) har publicerat handlingsplanen för GhG-utsläppsminskning i Nordirland. som täcker utsläpp från jordbrukssektorn. Bilaga 2: EU: s utsläppshandelssystem (EU ETS) Detta var en stödjande detalj i huvuddokumentet. EU: s utsläppshandelssystem är världens största handelssystem för växthusgasutsläpp i flera länder. Det är centralt för EU som uppfyller sitt 20 utsläppsminskningsmål fram till 2020. Läs mer om hur EU: s ETS fungerar. EU: s ETS omfattar cirka 11 000 energiintensiva industrianläggningar i hela Europa, inklusive kraftverk, raffinaderier och stora produktionsanläggningar. EU ETS i Storbritannien Den rättsliga ramen för EU: s system för handel med utsläppsrätter anges i: Storbritannien har cirka 1 000 ETS-deltagare. Den handlade sektorn, dvs. sektorer som omfattas av EU: s system för handel med utsläppsrätter. kommer att stå för över 50 av de utsläppsminskningar som behövs för att möta brittiska mål mellan 2013 och 2020. EU: s ETS spelar en nyckelroll för att Storbritannien ska uppfylla sina juridiskt bindande koldioxidbudgetar, vilket i sin tur hjälper oss att minska de brittiska utsläppen åtminstone 35 (under 1990 års nivåer) år 2020 och 80 år 2050. Dessa mål anges i klimatförändringslagen 2008. 2012 EU: s utsläppshandelssystem (EU ETS) verifierade utsläppsdata Från den 2 april 2013 offentliggjordes 2012 års installationsnivå verifierade EU ETS-utsläppsdata i EU: s transaktionslogg (EUTL) offentligt tillgänglig. För Förenade kungariket var de totala verifierade utsläppen från EU: s utsläpp år 2012 231,2MtCO2 Den genomsnittliga årliga fas II-kapaciteten för Storbritannien är 245,6MtCO2 Den faktiska fördelningen till brittiska installationer som omfattas av EU: s system för utsläppsrätter under 2012 var 229,0MtCO2. Storbritanniens politik om EU: s ETS. arbetar i samarbete med de decentraliserade förvaltningarna och andra myndigheter. Du kan maila DECC med policyrelaterade frågor på eu. etsdecc. gsi. gov. uk Ansvaret för implementering och reglering av EU: s system för handel med utsläppsrätter är i stort sett geografiskt baserat. Miljöbyrån (EA) är den brittiska administratören och den engelska regulatorn för EU: s utsläppshandel. Från och med den 1 april 2013 är de walisiska tillsynsmyndigheterna nu på plats och tar över ansvaret för de walisiska installationerna. Kontaktpersonerna ges nedan. Regulatorisk organisation för EU: s ETS-adress för förfrågningar Ytterligare information om EU: s ETS Läs våra guider för att läsa mer om EU: s ETS: Deltagande i EU: s ETS förklarar hur EU: s ETS fungerar, utsläppsrätter, efterlevnad, luftfart, små emittenter, koldioxidläckage, nya aktörer EU ETS. kolmarknadsauktioner och registeruppgifter kan komma åt här EU ETS. lagstiftning och forskningspublikationernas riktlinjer och den rättsliga ramen för systemet kan nås här Strategin och reformen av EU: s utsläppshandelssystem (ETS): systemets framtid - beskriver Storbritanniens regeringars vision för EU: s emissionshandels framtid och ställning på Europeiska kommissionens lagstiftningsförslag om en stabilitetsreserv på marknaden. Bilaga 3: Offentlig rapportering av koldioxidutsläpp från företag och offentlig sektor Detta var en stödjande detalj i huvuddokumentet. Vi ger vägledning för företag och organisationer om hur man mäter och rapporterar utsläppen av växthusgaser. Denna vägledning riktar sig till alla storlekar av verksamheten samt offentliga och tredje branschorganisationer. Det förklarar hur organisationer kan mäta och rapportera sina växthusgasutsläpp samt sätta upp mål för att minska dem. Vi publicerar också årliga omvandlingsfaktorer för växthusgaser. Organisationer kan använda dessa för att hjälpa dem att beräkna koldioxidutsläpp från information som räkningar, bränsleförbrukning och bilkörning. Dessa faktorer finns tillgängliga i ett webbaserat verktyg: Regeringsomvandlingsfaktorer för företagsrapportering. Obligatorisk företagsrapportering Vi införde en förordning i juni 2013 som kräver att alla börsnoterade företag rapporterar om sina utsläpp av växthusgaser. Denna förordning kommer att ge insyn i hur citerade företag hanterar sina koldioxidutsläppsinformation som investerare har begärt. Efter samråd om förslaget till förordning bestämde ministrarna att förordningen skulle träda i kraft i oktober 2013 för att anpassa sig till ändringar i företagsrapporteringsramen. Bilaga 4: Koldioxidbudgetar Detta var en stödjande detalj i huvuddokumentet. En kolbudget sätter en begränsning av den totala mängd växthusgaser som Storbritannien kan ge ut under en 5-årig period. Förenade kungariket är det första landet som fastställer juridiskt bindande koldioxidbudgetar. Enligt ett system med kolbudgetar kommer varje ton växthusgaser som emitteras mellan nu och 2050 att räknas. När utsläppen stiger inom en sektor, måste Storbritannien uppnå motsvarande fall i en annan. Att hjälpa till att uppfylla målet för 2050 Vi introducerade koldioxidbudgetar som en del av klimatförändringslagen 2008 för att hjälpa Förenade kungariket att minska utsläppen av växthusgaser med minst 80 år 2050. Vi har fastställt de första 4 koldioxidbudgetarna som omfattar perioden 2008-2008 till 2027. Vi har förbundit oss att halvera brittiska utsläpp i förhållande till 1990 under den fjärde koldbudgetperioden (2023-2027). Varje koldbudget är uppdelad i: den omsatta sektorn, som är baserad på den brittiska delen av EU: s utsläppshandelssystem (EU ETS) - gräns för perioden och omfattar kraft och tung industri den icke-omsatta sektorn, som omfattar allt annat som väg transport, jordbruk och byggnader Specifikt begränsar koldioxidutsläppen våra utsläpp av växthusgaser till 3,018 miljoner ton koldioxidekvivalent (MtCO2e) under den första koldbudgetperioden (2008-2012) 2 782 MtCO2e under den andra koldbudgetperioden (2013-2017 ) 2.544 MtCO2e under den tredje koldbudgetperioden (2018-2022) 1.950 MtCO2e över den fjärde koldbudgetperioden (2023-2027) Dessa nivåer har fastställts av: Karbonplanen Koldioxidplanen beskriver våra policyer och förslag för att möta den första 4 koldioxidbudgetar. Den uppdaterar och ersätter 2009 Low Carbon Transition Plan. Möta kol budgetar Våra senaste prognoser föreslår att Storbritannien är på rätt väg för att möta sina första tre lagstiftade kol budgetar: Baserat på vår planerade politik finns det en förväntad brist på 205 MtCO2e över den fjärde koldioxidbudgeten. I Carbon-planen fastställde vi scenarier för att överbrygga en uppskattad brist på 181 MtCO2e. Vår reviderade uppskattning återspeglar: reviderade befolkningsprognoser fossila bränsleprisprognoser korrigeringar av växthusgasinvesteringar revideringar av beräknade besparingar från politiken Vår förmåga att möta kol budgeten bygger på åtgärder från avdelningar som leder till att minska utsläppen: Alla avdelningar är emellertid ansvariga för att minska utsläppen från egna byggnader och fastigheter och för att bedöma koldioxidpåverkan av ny politik. Åtgärderna för att möta koldioxidbudgetar är överenskomna för budgetperioderna 1 till 3 (2008-2022) och detaljerad i planen för låg koldioxidövergång. Denna information hjälper oss att spåra framsteg och risker för leverans och fungerar som riktmärke. Miljöbyrån (EA) är den brittiska administratören och den engelska regulatorn för EU: s utsläppshandel. EA kan påverka energieffektiviteten och begränsa utsläppen av växthusgaser genom att reglera och inspektera: affärslokaler i samband med föroreningsförebyggande och kontrollerade deponier (deponier avger växthusgasmetan) EA arbetar också för att minska utsläppen av växthusgaser genom våra reglerande roller inom andra områden av deras expertis: vattenavfall och kustområdsriskhantering planeringssystemet Rapportering Framsteg Klimatförändringslagen 2008 lägger en rättslig skyldighet för oss att årligen rapportera brittiska utsläpp och framsteg när det gäller att uppfylla koldioxidbudgetarna. Två rapporter uppfyller denna skyldighet: Carbon accounting Carbon accounting kommer att användas för att fastställa överensstämmelse med koldioxidbudgetarna och målen. Läs vidare information om koldioxidredovisning: Internationella utsläpp av luftfarts - och sjöfartsutsläpp och netto brittisk koldioxidkonto Inomhusflyg och sjöfartsutsläpp ingår i den nuvarande ramen för Carbon Budget. På grund av osäkerhet vid tidpunkten för överenskommelse om klimatförändring, inkluderades inte internationella luftfarts - och sjöfartsutsläpp. Lagen innehöll ett krav att regeringen skulle ompröva deras införlivande före utgången av 2012, ett krav som uppfylldes genom att lägga fram en parlamentarisk rapport: Storbritanniens koldioxidbudgetar och 2050-målet: utsläpp av internationell luftfart och sjöfart den 19 december 2012. Regeringen tillkännagav genom rapporten Att erkänna osäkerhet över den internationella ramen för att minska utsläppen av luftfarten och särskilt behandlingen av luftfart inom EU: s system för handel med utsläppsrätter var att skjuta upp ett bestämt beslut om huruvida internationella luftfarts - och sjöfartsutsläpp ska inkluderas inom Storbritanniens nettokalkonto. Elektrisk chock av oss tar elektricitet för givet som ett enkelt sätt att driva våra hem men vi borde också vara medvetna om farorna. Elektriska stötar kan orsaka allt från ett litet obehag, till svåra brännskador till hjärtsvikt och vår säkerhetsavdelning förklarar hur de bäst kan undvikas. Elektrisk chock kan orsakas av något av följande: Felaktiga apparater Skadade kablar eller förlängningsledare En elektrisk apparat kommer i kontakt med vatten Felaktig hushållsanslutning Om någon har varit chockad: De kan vara medvetslös, ha en svag puls, har svårt att andas eller Andas inte alls och kan ha tecken på brännskador. Människokroppen leder elektricitet så att den elektriska strömmen fortfarande kan springa genom dem, så rör inte dem eftersom du också kommer att bli chockad. Stäng av huvudströmmen till huset för att förhindra ytterligare skador. Ring nödtjänsten och meddela dem som är en elektrisk olycka. När personen inte längre är i kontakt med elkällan och det inte finns någon risk för att strömmen överförs kan andning och puls kontrolleras och akut första hjälpen kan administreras. Börja omuppliva offeret om det behövs. Om du är osäker på proceduren kan ambulanssökaren ta dig igenom det här via telefon 8211 återupplivning så snart som möjligt med öka victim8217s överlevnadschanser. Om patienten andas, tala sedan lugnt tills dess att ambulansen kommer. Försök att inte flytta dem och närvara vid eventuella andra skador. Täck eventuella brännskador och blåsor med förband som vann, men använd aldrig några salvor eller oljor på brännskador. Kontrollera din resväxlare Moderna elektriska kretsar är utrustade med ett säkringssystem för brytare. Om ett fel utvecklas slås en strömbrytare av. Om du har en resväxlare kommer den att vara på eller nära din fusebox, din fusebox kommer alltid att vara nära din elmätare. Du bör alltid hitta din resväxlare och säkringlåda när du först flyttar in i en fastighet 8211 innan en nödsituation uppstår. Din resväxlare ska ha en 8216push till test8217 eller en 8216reset8217 knapp. Omkopplare kan resa av flera orsaker: En överladdad krets 8211 för många elektriska apparater som används i taget En defekt apparat Över fylld vattenkokare Felaktiga anslutningar på apparaten leder. Felaktig uppvärmningsvärmare Om en strömbrytare har trippat på grund av en av dessa anledningar, ska du trycka på den igen och sedan plugga in enheterna en efter en. Om omkopplaren går igen, kommer du att veta att det aktuella objektet är felaktigt. Felsökning Slå på Om en strömbrytare är på, stäng sedan av den och sätt tillbaka den på 8211, kan mekanismen gå in i lådan, men flytta inte själva strömbrytaren. Om detta inte återställer matningen trycker du på knappen 8216push till test8217. Om strömbrytaren nu går ut betyder det att du har problem med ledningen eller kanske en felaktig apparat, eftersom den här knappen endast kan koppla om strömbrytaren om du har en bra elförsörjning. Omkopplaren kommer nu att vara avstängd. Detta är ett problem inom ditt hem, så ring inte din leverantör. Du måste ringa en kvalificerad elektriker för att komma ut och åtgärda problemet. Om strömbrytaren är på och knappen 8216push to test8217 doesn8217t springer växeln betyder det att det inte finns någon inkommande elförsörjning så att du måste ringa din leverantörs nödlinje. Om när du går till lådan är en spärrbrytare avstängd, så ska du slå tillbaka den igen. Om det stannar men du fortfarande har ingen el, se till att du inte har stängt av huvudströmbrytaren. Om strömbrytaren går rakt ut betyder det att du har ett problem med ledningarna 8211 du borde ringa ut en kvalificerad elektriker för att titta på detta. Om säkringsboxen och spärrbrytaren är separata, stäng sedan säkringsboxen och vrid spänningsomkopplaren till 8211 den ska fortsätta. Om det blinkar till igen är det ett fel med säkringsboxen eller resväxeln själv. Det första du bör göra i händelse av strömavbrott är att kontrollera din resväxlare, ledningar och apparater. Om det verkar som om det inte finns något fel här borde du ringa ditt leverantörens nödnummer. Innan du ringer, kontrollera om dina grannar eller resten av gatan har förlorat ström också, eftersom din leverantör vanligtvis frågar detta. Din leverantör tar några vanliga namn och adressuppgifter från dig, fråga vilken tid din el gick av och kan be dig att kontrollera din resväxel och din mätare. Om leverantören är medveten om strömförlust i området och hanterar det, kan du få ett inspelat meddelande när du ringer, och ger dig relevant information. Om du har någon speciell information om varför strömförlust inträffade borde du låta dem veta så att försörjningen kan återställas så snart som möjligt. Om det finns en planerad avbrott i din elförsörjning, borde du ha informerats av din leverantör tidigare. Planerade leveransavbrott kan sällan inträffa och ditt elföretag och National Grid har vissa avtal på plats för att informera dig tillräckligt med förvaring och återställa leveransen så snart som möjligt. Om dessa löften inte hålls till, kan du vara berättigad till ersättning. Vad ska man göra under en Power Cut Har alltid ljus eller en fackla i huset för att användas som nödbelysning, se till att ljusen tänds säkert och aldrig lämnas obevakad. Prova och stanna i ett rum och sätt upp varmt. Lämna en strömbrytare påslagen så att du vet när strömmen har återställts. Koppla ur elektriska apparater och använd kylskåp och frysar till ett minimum. Kontrollera att mat inte har tinas när strömmen återställs. Vad hittar du på The Electricity Guide
No comments:
Post a Comment